Zarabianie na blogu
W Internecie informacji o zarabianiu na blogu jest bardzo dużo… i równocześnie niezwykle mało. Dużo, bo mamy przedstawioną listę możliwych form współpracy, które dają prowadzącemu bloga realną szansę na zarobek. A równocześnie mało, gdyż niezmiernie trudno jest określić, po jakim czasie i ile można zarobić na blogu. W wielu miejscach przewija się jednak stwierdzenie, że zarabianie na blogu wcale nie jest łatwe. Czy warto więc prowadzić bloga?
Jako główne sposoby zarabiania na blogu wymienia się zazwyczaj:
Osoba prowadząca bloga może także rozpocząć bezpośrednią współpracę z jakąś konkretną marką i może np. reklamować jej produkty. .
I faktycznie może być piękne. O ile tylko prowadzony przez nas blog ma już pewną sporą grupę odbiorców. Bez odbiorców umieszczanie reklam nie ma zbyt dużego sensu (bo i tak nikt w nie kliknie), raczej też nikt nie będzie nas prosił o napisanie artykułu sponsorowanego (bo przy małej poczytności bloga mało osób taki artykuł przy przeczytało), nie sprzedamy także własnych produktów (komu, skoro nikt nas nie zna?).
Dlatego realnie blog daje możliwość zarabiania wtedy, jeśli zdobędziemy już odpowiednio dużą grupę odbiorców. I to na tym aspekcie warto się skupić, rozpoczynając pracę nad własnym blogiem.
Czytelnicy wracają do danego bloga, jeśli jest on:
Blogi są bardzo popularne. W moim przekonaniu warto je prowadzić, o ile ma się coś sensownego do przekazania odbiorcom, a przy okazji dysponuje się czasem na przygotowywanie wpisów. Nie warto tworzyć bloga tylko po to, żeby zarabiać. Jest to bardzo krótkotrwała motywacja. Po pierwszych miesiącach zarobek najprawdopodobniej i tak nie będzie jeszcze widoczny, a wtedy można łatwo się zniechęcić.
Najlepiej tworzyć bloga poświęconego tematyce, która nas pasjonuje. Wtedy naszą motywacją będzie pisanie samo w sobie o tym, co jest dla nas ciekawe. A ewentualne zyski – jeśli przyjdą – będą bardzo miłym dodatkiem.